Slack is de oplossing

Arnoud Slagter — 10 augustus 2017

MSN Messenger, Google Chat of zelfs Yammer, we hebben afgelopen jaren al zoveel tools gebruikt om onderling te kunnen chatten. Of in ieder geval te kunnen overleggen zonder dat je direct de deur moet intrappen of in de telefoon moet klimmen. En toen was er Slack. Sinds 2014 is Slack ons belangrijkste communicatiekanaal.

1. Slack is op maat

Soms wil je wat zeggen waar makkelijk anderen bij aan kunnen haken, soms wil je het binnen je projectteam houden en soms wil je 1-op-1 chatten. In Slack kan alles. We gebruiken meerdere kanalen om te overleggen. Een kanaal is voor iedereen toegankelijk en kenmerkt zich door een bepaald thema. Wij hebben een kanaal voor techniek, ontwerp en strategie, zodat deze collega's onderling kunnen overleggen. Maar ook voor marketing of de vrijdagmiddagsnack. Daarnaast gebruiken we een aantal gesloten groepen voor de gesprekken die wat meer de diepte ingaan, zodat simpelweg niet iedereen zich verplicht voelt mee te lezen.

2. Slack is overal.

Je ziet niet alleen wie online is, door de statusupdate kun je ook zien of iemand in een afspraak zit of thuis werkt. En door de handige app kun je het op werkelijk elk toestel gebruiken. Slack is beschikbaar op mobiel (iOS en Android) of als desktop applicatie (Windows en Mac), maar ook gewoon via de browser. 

3. Slack is makkelijk.

Allereerst voelt het design totaal niet aan als een zakelijke tool. Kleurrijk, ronde letters en vol emoji's. Daarnaast zijn er talloze koppelingen te maken met andere tools. Wat denk je van de integratie van GIPHY, om makkelijk gifjes te kunnen plaatsen. Maar ook een tijdbesparende functionaliteit via een koppeling met Google Drive of JIRA van Atlassian.

4. Slack is gratis.

Slack heeft een gratis versie die echt serieus gebruikt kan worden. Dit geldt ook voor de diverse apps. Uiteraard is er ook een versie met meer functionaliteit waar je wel voor moet betalen.

 

Meer over Slack

 

1.084 Dagen
310.301 Berichten
5,8 GB

Twitter LinkedIn Mail