Café de Gekroonde Suikerbiet
Een complete aanpak; het bouwen van een sterk merk
Als je ons vraagt wat we de afgelopen jaren allemaal voor Café de Gekroonde Suikerbiet hebben gedaan, is dat teveel op om te noemen. Onze samenwerking gaat namelijk terug naar het jaar 2005. Eerder dat jaar is het idee om een reclamebureau (nu 10uur) op te richten zelfs aan de bar bij De Biet ontstaan én verder uitgedacht! Met trots nemen we je mee langs enkele hoogtepunten van onze jarenlange samenwerking met deze trouwe klant.
Van strategie tot free publicity
We begonnen ooit met het uitstippelen van een strategie: wie is De Biet en waar staan ze voor? Deze basis legde de grondslag voor een stroom aan on- en offline middelen en ludieke acties. Zo deed 10uur in 2012 samen met De Biet en andere Zeeuwse ondernemers mee aan de landelijke Movember actie. De Biet verkocht o.a. een Movember biertje en wij verzorgden de communicatie rondom allerlei acties. Met als streven geld in te zamelen voor het goede doel. En dat wierp zijn vruchten af: we haalden het op één na hoogste bedrag van Nederland op. Gratis publiciteit alom. 2 jaar later, in 2014, verstopten we suikerbieten met het Biet-logo door heel Zierikzee ter promotie van de eerste lunchkaart. De vinders kregen een gratis lunch. De Biet kreeg gratis reclame.


Havendagen Zierikzee
Als reclamebureau met een hoofdkantoor in Zierikzee, kennen wij de Havendagen natuurlijk als geen ander. Tof dus dat we al jaren voor De Biet diverse festivalitems mogen ontwikkelen. Eerst voor het Bietplein; het plein voor het café met muziek en barretjes. Voor de editie van 2022 bedachten we de nieuwe stijl van het plein: IBIETZA. De nieuwe stijl verwerkten we in diverse middelen. Van nieuwe T-shirts tot posters en social media posts.

Online campagnes
Ook draaiden we diverse campagnes. Zo bedachten we een kleine wervingscampagne met advertenties op social media, posters voor in de toiletten in het café, algemene teksten voor op de website en advertenties in de lokale krant. Naast het werven van personeel, zetten we kleine, online campagnes op om meer gasten te trekken, bijvoorbeeld voor de lunch.
Social content
Een van onze terugkerende werkzaamheden is het schrijven, ontwerpen en plaatsen van berichten voor Instagram en Facebook. Over bijzondere dagen als een EK-wedstrijd, een aankomende themafeest of andere mededelingen. We zetten de leukste op een rijtje!
Website upgraden
In een ver verleden ontwikkelden we al eens de website van De Biet. Logisch dat de klant in 2022 weer bij ons aanklopte met de vraag om de website te vernieuwen. De wens was een website met korte maar pakkende teksten en een eenvoudig maar aantrekkelijk ontwerp.
Beelden die spreken
Voor de campagnes, de website, social posts en alle andere middelen heb je natuurlijk ook beelden nodig. Dat regelen wij met onze vaste fotograaf! Hierbij een sfeerimpressie.
Samen succes vieren
In 2017 werd De Biet uitgeroepen tot het beste café van Nederland. In datzelfde jaar kreeg het café een plekje in het boek Grondslagen van de marketing van Bronis Verhage. De Biet schittert als een van de praktijkvoorbeelden hoe je het wél moet doen qua marketing. In 2021 presenteerde het café hun eigen Bietboek vol met verhalen over De Biet door de eeuwen heen. 3 jaar later, in 2023, vierden we samen het 150-jarig bestaan. Al deze mijlpalen verwerkten we uiteraard in de middelen, zoals de website en de menukaarten.

De stempel van 10uur
Bestel je een cocktail in het café? Drink je een biertje aan de bar? Of prik je een vorkje mee in het restaurant? Overal zie je een stukje 10uur terug! Zo maakten we de cocktailkaarten, de opdruk voor op de bierglazen, bierviltjes, bestekpochettes en servetten. Ook ontwierpen we de menukaarten, met in het bijzonder de menukaart in 2014, wat een waar boekwerk was. En we deden nog véél meer. Teveel om op te noemen dus.