Gemeente Schouwen-Duiveland
Koopkrachtregelingen onder de aandacht
Door een stijgende inflatie wordt het voor steeds meer mensen een uitdaging om rond te komen. In het bijzonder voor diegenen die het al moeilijk hebben, maar die net boven de drempel van zogenoemde minimaregelingen vallen. Speciaal voor deze inwoners heeft de gemeente Schouwen-Duiveland nieuwe regelingen ontwikkeld. Initiatieven die specifiek zijn ontworpen om de koopkracht van deze kwetsbare groep te versterken. Wij mochten de gemeente helpen met het onder de aandacht brengen van deze regelingen bij de inwoners van Schouwen-Duiveland.
Een strategie om beet te pakken
Om in de behoeften van deze inwoners te voorzien, zocht de gemeente naar een effectieve strategie om de regelingen meer bekendheid te geven. Wij bieden graag een helpende hand en dat is uiteindelijk ook de insteek van deze campagne geworden. We steken een hand uit naar de inwoners. Als steuntje in de rug. Om ze beet te laten pakken waar ze recht op hebben of meer grip te laten krijgen op hun geldzaken. Een eerste richting voor het creatieve concept!

Klaar voor de start
Het doel was duidelijk. Om dit te bereiken namen we eerst de doelgroep onder de loep middels een doelgroepanalyse. Hiervoor ging een enquête uit naar personen die connecties hebben met de mogelijke doelgroepen voor onze campagne. De resultaten hiervan hebben we verzameld en op basis daarvan kozen we de middelen. Inwoners met een klein budget om van te leven, werden opgesplitst in jonge gezinnen, jongeren en ouderen. Om vervolgens per subdoelgroep een boodschap te bepalen. Nadat we dit allemaal vastlegden in een campagneplan met tijdsplanning voor de klant, waren we good to go!
Steuntje in de rug
Zo heet de campagne. Een campagne met een duidelijke en begrijpelijke stijl die goed aansluit op een brede doelgroep. Met een letterlijke ‘human touch’ in combinatie met getekende illustraties. Het staat symbool voor de samenwerking tussen de gemeente en haar inwoners. De kleuren en typografie vanuit de huisstijl van gemeente Schouwen-Duiveland vormen de basis van het ontwerp. Voor de campagne wordt de typografie speels geaccentueerd in kleur en gewicht. Oranje is geïntroduceerd als extra kleur om meer warmte te creëren.

Plaatjes kijken
Een informerende, inspirerende en overzichtelijke landingspagina staat centraal in de doorverwijzing van de inwoners. Via direct mailing, flyers, posters, social media berichten, Google Display, advertenties in de regionale krant en persoonlijke verhalen van ervaringsdeskundigen worden zij en andere betrokkenen bij de regelingen naar deze pagina toe geleid. Hoe dat eruit ziet? Neem een kijkje!