Into the Blue

Opdrachtgever: Beachboom

Beachboom

Zon, zee en zand, gemixt met een flinke dosis beats; dat zijn de belangrijkste ingrediënten voor het grootste dancefeest van Zeeland.

De afgelopen jaren hebben we Beachboom zien groeien tot het populaire dancefeest dat het nu is. Inmiddels dansen ieder jaar duizenden bezoekers op de vette beats van wereldwijd bekende dj’s. En dat op één van de mooiste plekken in Zeeland: de Brouwersdam. Afgelopen jaar gingen wij voor de vierde keer aan de slag met de marketing en promotie van Beachboom.

Bepalen van het thema

Om de beleving rondom Beachboom te versterken kent iedere editie een specifiek thema en dresscode die daarbij aansluit. Het thema wordt vertaald naar een verhaallijn, die tijdens het evenement tot leven komt in onder meer de aankleding van het terrein, de uitstraling van de dj booth en verschillende toffe dance-acts.

Beachboom 2018 kende het thema ‘INTO THE BLUE’. Het idee was om vanuit het strand figuurlijk steeds verder af te dalen naar de bodem van de zee. Ontsnappen uit het dagelijks leven en genieten van al het moois wat de zee te bieden heeft. Zo schiepen we het Beachboom universum, waar muziek de mooiste ontdekking is.

Van thema naar promotie

Het thema vormde het vertrekpunt voor de creatie van uiteenlopend promotiemateriaal. De affiche was wekenlang een eyecatcher langs de Zeeuwse wegen en in de steden. Grote spandoeken met het opvallende artwork trokken de aandacht op verschillende tactische plekken met veel verkeer. In de aanloop zorgden we via verschillende persberichten voor de nodige aandacht in lokale en regionale kranten. Google Ads werd ingezet om de juiste doelgroep te bereiken via bijvoorbeeld YouTube prerolls.

Social media marketing

Naast deze massamediale kanalen zijn we ook op een meer persoonlijk niveau gaan communiceren. Aan de basis hiervan lag een social media strategie die via Facebook, Instagram en Snapchat werd uitgerold. Hier lag de focus met name op het enthousiasmeren van betrokken fans en volgers, maar ook op het stimuleren van conversie naar de website. Dit werd versterkt door gebruik te maken van display advertising en de inzet van retargeting.

 

SNAPCHAT GEOFILTER

Op locatie was er dit jaar gebruik te maken van een speciale Snapchat Geofilter. En daar werd goed gebruik van gemaakt. Een speciale filter gaf de bezoekers de mogelijkheid om direct te laten zien waar ze waren, volledig in stijl van het thema.

11 AUGUSTUS 2018: BEACHBOOM

Met als dresscode Deep Blue kleurden de bezoekers het thema op zaterdag 11 augustus in. Dit effect werd nog eens versterkt door de aankleding van de bars, tribunes en de dj booth. Hoe al deze elementen samenkwamen tot een onvergetelijk feestje werd vastgelegd door diverse media. Naast het ontvangen en rondleiden van de media verzorgden wij op de achtergrond de webcare en social media.