Holland National Parks

Opdrachtgever: Nationale Parken Bureau

Ken jij deze pareltjes al?

Een online platform voor de Nederlandse natuur.

Wij nu wel! Helaas nog niet allemaal in levenden lijve, maar we hebben er al wel uitgebreid over geschreven en ze ook fijntjes in kaart gebracht. Niet voor onszelf maar voor een nieuw online platform genaamd ‘Holland National Parks’. Hiermee kan de internationale reiziger zijn route door de Nederlandse natuur (alvast) uitdokteren. Met name de paden buiten de gebaande paden. Ga jij ook mee op zoek naar die bijzondere belevenissen?

Genomineerd voor een Splash Award

De website van Holland National Parks is genomineerd voor een Splash Award 2019 in de categorie Publishing / Media. De Splash Awards zijn de prijzen voor de beste Nederlandse en Vlaamse Drupal websites. De uitreiking van de Splash Awards vindt plaats tijdens Drupaljam: XL in Utrecht, op 27 juni 2019.

De missie

Er zijn maar weinig plekken in de wereld waar de natuur op korte afstand zo divers is als in Nederland. Elk gebied kent een uniek karakter, met zijn eigen planten, dieren en landschappen. Het Nationale Parken Bureau wil de aantrekkingskracht van deze gebieden, de nationale parken, daarom op internationaal niveau onder de aandacht brengen voor deze en toekomstige generaties. Met het themajaar ‘Ode aan het Nederlandse landschap’ in 2020 in het vizier werd de aanvraag voor een online platform voor deze internationale marketingcampagne bij 10uur neergelegd. Hier konden wij alleen maar volmondig JA op zeggen, wat een toffe opdracht!

Met pen, stift en code  

In een relatief korte doorlooptijd hebben we het kloppende hart van de gehele internationale campagne de wereld in geholpen. Met een integraal projectteam zijn we aan de slag gegaan met de strategie, de vormgeving, de techniek en de teksten. Een uniek vraagstuk dus, waar onderlinge processen binnen het bureau actief worden aangesproken. Iets waar wij al jaren voorstander van zijn: werken met het complete plaatje en daarbij gebruik maken van diverse disciplines en talenten.

Belevenissen aan de top

Fantasierijk, nieuwsgierig, idealistisch en avontuurlijk, dat is wat we hebben meegenomen als randvoorwaarden voor het ontwerp en het verwoorden van de belevenissen. Het gebruik van organische vormen, veel beeldmateriaal en een ongedwongen en inspirerende toon maakt het dan ook zo anders dan andere websites boordevol natuurlijk avontuur. Hier wordt er niet verteld wat je echt niet mag missen maar vooral wat er allemaal is. Het is een open uitnodiging, aan jou wat je ermee doet. Centraal op Holland National Parks staan daarom de belevenissen en niet de gebieden of de parken zelf.
 

Laten we het project nu achter ons?  

Zeker niet, we varen niet weg van het project maar zetten de reis voort. De actuele kant van de website wordt verder ingevuld met persoonlijke verhalen, nieuwsitems en artikelen. Gedurende de komende maanden kun je je laten inspireren. Vergeet dus niet om regelmatig een kijkje te nemen en misschien komen we je wel tegen ergens in de Nederlandse natuur.

“Naast het complete aanbod waren de fijne en heldere gesprekken reden om voor 10uur te kiezen. Je werkt een periode behoorlijk intensief samen, dan is het belangrijk dat het klikt.”

Anja Brands, Projectmanager van NBTC