North Sea Port

Opdrachtgever: North Sea Port

Zonder grenzen

Geïnspireerd op nautische elementen en toch een modern, typografisch logo. Uit beide havenbedrijven keren verschillende kleuren blauw terug in het logo.

Grensoverschrijdend. Zo mag de fusie tussen het Zeeuwse havenbedrijf Zeeland Seaports en het havenbedrijf in Gent wel genoemd worden. Niet alleen omdat het nieuwe havengebied zich zo’n 60 kilometer uitstrekt, van Vlissingen in Nederland tot aan Gent in België, maar ook omdat de haven in Europa de nummer drie in toegevoegde waarde en de nummer tien in goederenoverslag wordt. De nieuwe visuele identiteit moest een vertaling zijn van het ambitieniveau van het nieuwe havenbedrijf. De pay-off moest onmiskenbaar de kracht van het bedrijf communiceren.

Together. Smarter.

BBDO uit Brussel verzorgde de strategische basis, het ontwerp van het logo en de pay-off. Vanaf dat moment gingen wij verder met de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl. Alle richtlijnen voor het gebruik van de nieuwe huisstijl zijn vastgelegd in een praktisch huisstijlhandboek. 

Brochure
Stationary