Schatkamers van het eiland

Opdrachtgever: Vereniging Musea Schouwen-Duiveland

De musea van Schouwen-Duiveland

Schouwen-Duiveland telt 8 musea die samen een schitterend pallet vormen van verleden, heden en toekomst van het eiland. 10uur smeedde deze verhalen tot één huisstijl.

De Vereniging Musea Schouwen-Duiveland (VMSD) heeft als doel om als acht aaneengesloten musea meer te gaan samenwerken. Dat uit zich onder meer in de uitwisseling van bijzondere items uit de afzonderlijke collectie. Maar ook in één gezicht voor wat betreft een regionale campagne.

De acht verschillende musea belichten allen een ander onderdeel van het eiland. Ieder afzonderlijk museum bewaard een eigen stukje geschiedenis of culturele achtegrond van Schouwen-Duiveland. Samen vormen ze de Schatkamers van Schouwen-Duiveland. Kom luisteren, kijken en beleven!

Logo en Huisstijl

De basis is een logo wat prikkelt. Met als ondertitel Je vindt het in de musea van Schouwen-Duiveland bedachten wij de 'Schatkamers van het eiland'. Samen met een opvallend, maar passend kleurenpallet en de herkenbare vorm van Schouwen-Duiveland onstond er een gezicht voor de verschillende musea.

Folder, AnsichtKaarten en Advertenties

Om de campagne onder de aandacht van het publiek te brengen ontwikkelden we een reeks middelen met meer informatie over de schatkamers. In een handzame en informatieve folder wordt ieder museum uitgelicht. Maar ook een serie ansichtkaarten waar we trots op zijn! Aan de hand van een illustratie is elk museum neergezet. Naast verschillende advertenties verscheen er ook een maandelijkse bijlage in het regionale weekblad WereldRegio.