Werven van mbo-leerlingen

Opdrachtgever: ROC West-Brabant

Er is een schreeuwend tekort aan mbo'ers.

Dit betekent dat er geld te verdienen valt met de keuze voor beroepsonderwijs. Studeer je rijk, ook aan ervaring. 

ROC West-Brabant vroeg ons om zoveel mogelijk jongeren naar de diverse open dagen te laten komen. Hierbij zetten we de diverse smaken van de verschillende mbo-colleges centraal, zonder het overkoepelende merk uit het oog te verliezen.

Binnen de gehele campagne is voor de jongeren nadrukkelijk gekozen voor YouTube, Snapchat en Instagram en voor de ouders voor Facebook en display banners via het Google Adwords advertentienetwerk.

375 Opleidingen
13 Sectoren
9 Colleges

#STUDEERJERIJK

Met het concept 'Studeer je Rijk' laten we in 13 (voor elke opleidingssector 1) korte animaties  een behoorlijk overtreffende trap van het carrièrepad van een MBO-student zien. De animatie moet een trigger geven tot het bezoek van de landingspagina, waar weer de keuze kan worden gemaakt tussen één van de colleges én bijhorende open dagen.
 
De animaties worden ingezet op YouTube als pre roll en op Facebook als advertentie. Maar daarnaast hebben we ook gekozen voor Snapchat.

Op de open dagen zelf is er een Snapchat Geofilter beschikbaar.