ZeelandNet. Mis niets

Opdrachtgever: ZeelandNet.nl

Voor jou en door jou!

Iedere dag bezoeken zo'n 75.000 mensen ZeelandNet.nl. Voor de beste koopjes, de leukste uitjes en de aantrekkelijkste banen. Op ZeelandNet.nl vind je namelijk van alles voor Zeeuwen, door Zeeuwen. Mis niets!

ZeelandNet.nl verandert van een leverancier van internet en telefonie naar een platform voor en door Zeeuwen. Hier kunnen zij terecht voor alles wat zich in de provincie afspeelt op het gebied van wonen, werken en leven. De content is uniek en in veel gevallen gemaakt en beschikbaar gesteld door Zeeuwen. De propositie verandert en moet duidelijk in de Zeeuwse markt gezet worden. Dit vergt een doordachte strategie en de nodige creativiteit.

logo Pay-off

In opdracht van ZeelandNet.nl ontwikkelden we een crossmediale campagne om ZeelandNet.nl te positioneren als hét contentplatform van Zeeland. Vanuit de interne gedachte dat ZeelandNet.nl het wonen, werken en leven in Zeeland leuker maakt, werkten we aan een propositie waarin alle elementen samenkwamen in een krachtige pay-off: Mis niets. ZeelandNet.nl is er namelijk voor iedereen die niets wil missen van wat zich in de provincie afspeelt. Vacatures, evenementen of aangeboden nieuwe en gebruikte spullen.

Google Adwords

De campagne werd voor een belangrijk deel uitgerold via Google Adwords. Search, Display en YouTube werden nauwkeurig op elkaar afgestemd voor het behalen van een optimale verdeling tussen bekendheid en conversie. Hiervoor ontwikkelden we diverse bannersets en animaties voor Prikbord, Vacaturebank en Uit in Zeeland die via YouTube ingezet konden worden. Vanuit de online campagne werd het verkeer gestuurd naar een landingspagina op ZeelandNet.nl. Een flexibele pagina die wij ontworpen om zo goed mogelijk aan te sluiten op de online uitingen.

 

de Landingspagina.

Veel Zeeuwen openen hun browser met de homepage van ZeelandNet.nl. Om vanuit de campagne duidelijk te maken wat nu precies de vernieuwde propositie is van ZeelandNet.nl, ontwikkelden we een overzichtelijke landingspagina met extra informatie. In het ontwerp hielden we rekening met een flexibele inzet van de content. Zo konden we binnen de campagne het accent op de pagina verleggen op de diensten Prikbord, Vacaturebank en Uit in Zeeland. Dankzij deze flexibele opzet konden we telkens naadloos aansluiten op de campagne-uitingen die op dat moment werden ingezet.  

 

Dankzij een flexibele opzet van de website, sloten we naadloos aan op de campagne-uitingen.