BouwGarant
Meer bekendheid, meer vertrouwen, meer zekerheid
Een verbouwing, renovatie of nieuwbouw is een grote stap. Logisch dus dat mensen zekerheid zoeken. BouwGarant biedt precies dat: maximale zekerheid met een netwerk van meer dan 1300 gecertificeerde aannemers die voldoen aan strenge eisen op het gebied van vakmanschap, kwaliteit en verzekeringen. Aan 10uur de taak om het sterke keurmerk nog sterker op de kaart te zetten en (toekomstige) woningeigenaren te inspireren om voor een BouwGarant-aannemer te kiezen. En dit doen we als vaste partner sinds begin 2024.
Een stevig merk vraagt om stevige zichtbaarheid
Hoewel BouwGarant al jaren hét keurmerk in de bouw is, weet lang niet iedereen waar het precies voor staat. Daar lag een enorme kans. Want juist in een tijd waarin vertrouwen in de bouw cruciaal is, kan een betrouwbaar keurmerk het verschil maken. De vraag: hoe vergroten we de naamsbekendheid, inspireren we consumenten en zorgen we voor meer verkeer naar bouwgarant.nl?
Strategie, creatie en optimalisatie
Om BouwGarant te positioneren als dé autoriteit in de bouwsector, ontwikkelden we een geïntegreerde contentstrategie. Geen losse acties, maar een doorlopend plan waarin we alles oppakken: van blogs en social media tot de inhoudelijke aansturing en promotie van video’s en podcasts. We zorgen dat elk middel onderdeel is van één krachtig verhaal.
Wat we doen
Themacampagnes als kapstok
Iedere maand staat een ander thema centraal, zoals ‘verbouwen of verhuizen’, ‘verduurzaming’ of ‘transformatiewoningen’. Deze thema’s geven richting aan alle content en zorgen voor een samenhangend verhaal over wonen, bouwen en zekerheid.
Social media
Organische en betaalde campagnes op Instagram, Facebook, LinkedIn en Pinterest brengen het merk tot leven. Met inspirerende visuals, herkenbare copy en slimme targeting vergroten we het bereik en de relevantie.
Blogs en nieuwsbrieven
Van praktische tips tot ervaringsverhalen; we vullen de BouwGarant-website met content die mensen helpt. De tweemaandelijkse nieuwsbrief vertaalt dit door naar de inbox van potentiële (ver)bouwers.
Podcasts en video’s
We coördineren de samenwerking met productiepartners en denken mee over de insteek van podcastafleveringen en video’s met verhalen van opdrachtgevers en aannemers. Daarbij zorgen we dat de inhoud past binnen de bredere contentstrategie en goed aansluit op de planning en andere middelen.
Online campagnes
Via Meta, YouTube en Pinterest sturen we gericht verkeer naar bouwgarant.nl. Daar vinden bezoekers meteen wat ze zoeken: betrouwbare aannemers bij hen in de buurt.
Real-time dashboarding
Wat werkt? En wat kan beter? Onze dashboards geven dagelijks inzicht in bereik, engagement en verkeer. Zo optimaliseren we continu en houden we scherp zicht op resultaat.
Van betonzeker concept naar meetbaar effect
Met deze aanpak bouwt BouwGarant zichtbaar verder aan bekendheid, vertrouwen en betrokkenheid. Het keurmerk wordt steeds meer herkend als hét symbool van zekerheid in de bouw. En dat zien we terug in de cijfers en in de respons van consumenten.
Maar we zijn nog lang niet klaar. Want als het aan ons ligt, bouwen we met BouwGarant nog jaren door aan een merk dat staat als een huis. Want wij geloven in langetermijnsamenwerkingen waarin strategie, creativiteit en resultaat samenkomen.

“Fijne samenwerking met pragmatische professionals; korte lijnen en duidelijke afspraken.”
Rob de Groot
directeur-bestuurder van Stichting BouwGarant