Overslaan en naar de inhoud gaan

Gemeente Terneuzen


Arbeidsmigranten een gezicht geven

Arbeidsmigranten zijn noodzakelijk voor de economische ontwikkeling in de gemeente Terneuzen. Helaas is hun imago niet zo positief. Hun onbekendheid maakt ze vaak onbemind. Door meer inzicht te geven in het nut, de noodzaak en ook de mens achter de arbeidsmigrant, hopen ze meer begrip te creëren. De campagne ‘Samen werken aan morgen’ moet hieraan bijdragen. En wie kunnen er nu beter overweg met campagnes dan wij? Daarom kwam Gemeente Terneuzen bij ons om met verschillende middelen in de campagne te ondersteunen.

Imagocampagne
Videografie
Interviewing
Een persoonlijke boodschap

Vol overgave leefden we ons in. In de inwoners van de gemeente, de gemeente zelf en in de arbeidsmigranten. We schreven vervolgens een centrale boodschap om de inwoners van de gemeente, onze eerste doelgroep, mee aan te spreken. Met deze boodschap in ons achterhoofd namen we verschillende interviews af met arbeidsmigranten. Allereerst gingen we langs de duurzame afvalverwerker Heros Sluiskil. Vervolgens reisden we af naar De Hoop Terneuzen, toeleverancier aan de bouw. Bij beide bedrijven haalden we input op om persoonlijke verhalen van te maken. Deze verhalen moeten andere inwoners in de gemeente bewust maken van het feit dat arbeidsmigranten ook gewoon mensen zijn, met een baan, een gezin, hobby’s en wensen voor een mooie toekomst. Om zo de interesse in elkaar en de verstandhouding te verbeteren.

Naar het witte doek

De persoonlijke verhalen van Robert, Marcin, Yana en Aweis kun je naast lezen ook bekijken! Er werden portretten en actiefoto’s geschoten, geschikt voor diverse uitingen. Ook goten we de verhalen in twee videoscripts om vervolgens te vertalen naar de volgende video's. Kijk je mee?!

Gemeente Terneuzen
Gemeente Terneuzen  2