Overslaan en naar de inhoud gaan

Zeelandia


Van technische kennis naar ijzersterke beurscommunicatie

Elke drie jaar vindt iba plaats: de grootste internationale vakbeurs voor de bakkerij- en zoetwarenindustrie. Voor Koninklijke Zeelandia Groep, een internationale speler met vestigingen in meer dan 30 landen, een belangrijk moment om hun expertise te laten zien. Niet alleen als leverancier van ingrediënten, maar vooral als innovatieve meedenker voor de industriële bakker. Met slimme technologieën, praktische toepassingen en maatwerkoplossingen.

Contentstrategie
Positionering
Interviewing
Copywriting

10uur werkt al langer samen met Zeelandia en hielp dit keer om hun expertise en verhaal richting industriële bakkers helder en overtuigend te vertalen voor de beurs. We spraken uitgebreid met interne experts uit onder andere Tsjechië en Roemenië en werkten drie kernverhalen uit die centraal staan op de beursvloer en de manier waarop Zeelandia zich internationaal wil profileren. 

Met deze verhalen als fundament ontwikkelden we content en visuele middelen voor onder meer presentaties, social content, een brochure, artikelen voor magazine en web, een interne training en een pitch voor het beurs­team. Alles afgestemd op een veeleisend, internationaal publiek en volledig in het Engels. Met het juiste evenwicht tussen technische inhoud en commerciële aantrekkingskracht. 

Een intensief traject met een korte doorlooptijd, waarin we samen toewerkten naar een krachtig verhaal dat Zeelandia internationaal stevig positioneert. Een solide basis voor de beurs én voor toekomstige communicatie.