Emergis
Rebranding, arbeidsmarktcommunicatie & website ontwikkeling
Met een specialisatie in de geestelijke gezondheidszorg, helpt Emergis zowel jong als oud op het gebied van mentaal welzijn, verslaving, huiselijk geweld en nog veel meer. Na het openen van het pand voor de kinder- en jeugdkliniek, was het tijd om het submerk Kind & Jeugd sterk in de markt te zetten, vond Emergis. Communiceren met kinderen en jongeren vraagt nou eenmaal om een andere aanpak. En om een nieuwe look & feel die past bij deze jonge doelgroep. Of 10uur daarmee uit handen kan. Say no more!


Merkpaspoort o.b.v. strategische merksessie
Om invulling te geven aan de nieuwe positionering van Kind & Jeugd, namen we eerst de tijd om zowel het merk als de mensen achter het merk te leren kennen. Zo planden we een strategische merksessie in met de medewerkers om laagje voor laagje tot de kern te komen. Want ja, wie kan nou beter vertellen waar Kind & Jeugd voor staat dan de mensen die er werken? Na een intensieve maar leerzame middag kwamen we meer te weten over de doelgroep, persoonlijkheid, kernwaarden, missie, visie en merkbelofte van het merk. En misschien nog wel belangrijker: we kregen de ‘why’ scherp. Waarom bestaat Kind & Jeugd eigenlijk? Wat zijn hun drijfveren? Waar doen ze het allemaal voor?
Wij zien jou!
Dat werd de nieuwe pay-off van Kind & Jeugd. Want daar draait het in eerste instantie om, zo bleek uit de merksessie: Emergis ziet jou als kind, jong volwassene of ouder en helpt jou verder met advies of behandeling. Vervolgens tuigden we de Kind & Jeugd website op. We bouwden de website in Drupal, verzorgden het design inclusief nieuw kleurgebruik en schreven de teksten. Het uitgangspunt van de teksten bepaalden we op voorhand. Want Emergis werkt niet vanuit een diagnose, maar luistert naar waar jij als hulpvrager last van hebt. Hier pasten we de boodschap op aan.
Bezoek de website
En tja, nu we toch bezig waren, pakten we ook meteen de huisstijl van het hoofdmerk Emergis mee. Ook die was toe aan vernieuwing. We pasten het logo subtiel aan en stelden een merkpaspoort op om het DNA van het merk te vangen.
Investeren in het werven van zorgtalent
Gaandeweg werd de samenwerking met Emergis uitgebreid. Zo gingen we aan de slag met de arbeidsmarktcommunicatie. Het vinden van de juiste professionals en specialisten voor de zorg is en blijft een grote uitdaging. Al dan niet de grootste. We focusten ons op het uitbreiden en verbeteren van de bestaande wervingscampagne van Emergis, genaamd ‘Een baan die boeit’. Hierbij namen we de huidige activiteiten onder de loep en adviseerden we over een effectieve inzet van de boodschap en middelen.
Stap 1? Het vernieuwen van de campagnestijl. Met lichte maar toch opvallende huisstijlkleuren als lichtroze, zorgden we voor een rustige en tegelijkertijd hippe en frisse uitstraling. Stap 2? Het schrijven van prikkelende copy. De zin “Niet voor even, jouw werk blijft altijd bij” bleek een winnaar te zijn. Kort en duidelijk, maar emotievol. Stap 3? De middelenmix iets omgooien. Het zwaartepunt verplaatsten we naar online, met meer focus op LinkedIn (advertising). Want juist daar is de doelgroep actief. Ten slotte ontwierpen en drukten we verschillende middelen in de nieuwe stijl, waaronder waterflessen, boekjes, ansichtkaarten, poefjes en IXXI’s. Middelen die Emergis kan gebruiken bij bijvoorbeeld beurzen en congressen.


Werken bij website
Bij een mooie campagne hoort natuurlijk ook een duidelijke, overzichtelijke Werken-bij website. Een plek waar alle openstaande vacatures, opleidingen en stageplekken samenkomen. Maar ook een plek waar meer verteld wordt over Emergis als werkgever. Wij ontwierpen de website op basis van de huidige huisstijl van de wervingscampagne.
Bezoek de website

En dat is nog niet alles. Op dit moment zijn we bezig met het opzetten van de nieuwe corporate website van Emergis. Wordt vervolgd...