Duo Penotti
Van potti naar spotti: smaakvolle werving voor technische medewerkers
Duo Penotti, dubbel lekker in een potti. Iedereen kent deze slogan wel. Maar om de bekende potjes te blijven vullen, zijn er genoeg technische mensen nodig achter de schermen. Daarom ontwikkelden we een langlopende wervingscampagne voor dit iconische merk. Het doel? Vacatures vervullen, maar ook laten zien hoe lekker het is om bij Duo Penotti te werken. Dit doen we door middel van een creatief concept dat net zo smeuïg is als het product zelf.
Strategische sessie
Voordat er ook maar één streep op papier stond, begonnen we met een strategische sessie bij Duo Penotti. Wat maakt dit bedrijf bijzonder? Wat drijft de mensen die er werken? En waar liggen de kansen op de arbeidsmarkt? Samen doken we in de identiteit van Duo Penotti als werkgever. We spraken over cultuur, sterke punten en ambities. Wat naar voren kwam, was duidelijk: een hecht familiegevoel, trots op het werk dat ze samen leveren en veel ruimte om mee te denken en te groeien, als je zelf maar initiatief toont.
Pak jouw spotti als...
Bovenstaande inzichten vormden de basis voor het campagneplan en het creatieve concept: Pak jouw spotti bij Duo Penotti. Een uitnodiging om zélf je plek te pakken, of je nu operator, werkvoorbereider of storingsmonteur bent. Het concept sluit naadloos aan op de bestaande tone of voice van Duo Penotti en ademt dezelfde vrolijkheid, positiviteit en optimisme als het merk zelf. Pak jouw spotti is meer dan een wervende slogan: het onderstreept de cultuur van kansen zien en grijpen, in een team waar je je meteen thuis voelt.
De 6 strepen op de werken-bij website
Ook vertaalden we de iconische strepen van de hazelnootpasta, zes in totaal, naar zes smakelijke voordelen van werken bij Duo Penotti. Deze zijn terug te vinden op de vacaturewebsite, die wij uiteraard ook van begin tot eind maakten. Neem een kijkje!
Slim targeten, zichtbaar groeien
We kozen voor een online campagne via Facebook, Instagram en Google Ads. Met visuals gegenereerd met AI en aansprekende copy, brachten we Duo Penotti onder de aandacht bij technisch talent. De campagne had een duidelijke opbouw: eerst bekendheid creëren, daarna verleiden om door te klikken naar de vacatures. Door slim te targeten op interesses, locatie en gedrag, zorgden we ervoor dat de juiste mensen het merk leerden kennen.
Met deze aanpak werken we stap voor stap toe naar meer zichtbaarheid, meer sollicitaties en een stevigere positie van Duo Penotti op de arbeidsmarkt in de regio Roosendaal!