Overslaan en naar de inhoud gaan

Brasserie Maritime


Vaste gasten aantrekken met de terugkerende wintercampagne

Dat het hoogseizoen van horecazaken zich vaak in het voorjaar en in de zomer afspeelt, verbaast je vast niet. De vraag van Brasserie Maritime is dan ook: "Hoe kunnen we alles uit de winterperiode halen?” Al sinds 2008 gaan we elk jaar rond de tafel om een tof concept te bedenken, zodat de stoelen van Brasserie Maritime ook in de koude maanden gevuld zijn. Het idee is elk jaar hetzelfde: voor een scherpe prijs genieten van een vijfgangenmenu terwijl je spaart voor korting of een waardebon. Het menu bedenkt Brasserie Maritime, het complete plaatje eromheen regelen wij. We lichten met trots een aantal wintercampagnes voor je uit!

Campagne
On Tour (2011 - 2012)

In de winter van 2011 - 2012 gingen de bezoekers op culinaire rondreis met Brasserie Maritime On Tour. Van de beste specerijen uit Marokko, tot de lekkerste visgerechten uit Zweden. Op deze manier kreeg de gast het gevoel elke maand in een compleet ander restaurant te eten. Het team poseerde in alle zes de landen en het restaurant kreeg zelfs haar eigen krant!

 
Brasserie-Maritime-1.jpg
Brasserie-Maritime-2.jpg
DOK25 (2013 - 2014)

In de winter van 2013 - 2014 presenteerden we Brasserie Maritime als een ander restaurant. Met een nieuwe naam, uitstraling én concept. En zo was daar ineens pop-up restaurant DOK25 op social media en in de regionale kranten. De initiatiefnemers? Een mysterie! De locatie? Onbekend! Advertenties in lokale printmedia reserveerden we anoniem en betaalden we met cash in een envelop. Het plan om twee weken onder de radar te blijven, mislukte door alle ophef. Horecaondernemers haalden verhaal bij het gemeentehuis en zelfs de wethouder bemoeide zich ermee. DOK25 was het gesprek van de dag. Met als gevolg; online volgers in overvloed.

Nadat Brasserie Maritime bekendmaakte dat DOK25 uit hun koker kwam, viel vlak daarna bij alle huishoudens op Schouwen-Duiveland een brochure op de deurmat met de menu’s van die winter. Met een stunt als deze hadden we weinig budget nodig om het restaurant de vijf maanden daarna onder de aandacht te houden.

Brasserie-Maritime-6.jpg
Brasserie L’amour (2019 - 2020)

De winter van 2019 - 2020 was de winter van de liefde. Althans, in Brasserie Maritime, toen Brasserie L’amour genoemd. Naast het serveren van een liefdevol vijfgangenmenu, gingen we op zoek naar de mooiste, ontroerendste, grappigste ‘love stories’ die zich in of rondom de brasserie afspeelden. Naast een duik in het verleden, creëerden we ook nieuwe liefdesverhalen door onder andere een ladies night te organiseren. Een romantische fotoshoot met de mannen in rode smoking kon natuurlijk niet ontbreken.

Brasserie-Maritime-7.jpg
Atelier 21 (2024 - 2025)

Voor de wintercampagne 2024 - 2025 toverden we Brasserie Maritime om in een kunsthal, genaamd Atelier 21. Elke maand zetten we één wereldberoemde schilder op een voetstuk. Eén gerecht binnen het maandmenu was volledig afgeleid van een van de schilderijen van deze kunstenaar. Zo stond in de eerste maand ‘parel van bloemkool’ op het menu, afgeleid van het Meisje met de parel van Johannes Vermeer. Ook het restaurant veranderde letterlijk in een kunsthal. Met het speciale kaasmenu op mini schildersezels en schilderijen door de hele zaak. Als knipoog fotoshopten we de hoofden van het personeel in sommige kunstwerken, waaronder de Nachtwacht. Aan jou om te bepalen of het kunst of kitsch is. ;) Voor de online lancering van Atelier 21 maakten we een te gekke video in het Stadhuismuseum Zierikzee. Bekijk ‘m hieronder.

Brasserie-Maritime-10.jpg
Brasserie-Maritime-11.jpg

Op naar een nieuw winterseizoen!